Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Riekad - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Riekad - WaarBenJij.nu

Brisbane

06 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Brisbane, Australië.
Brisbane geeft na de tropische eilanden, die we hebben bezocht een beetje het gevoel dat we weer terug zijn in de bewoonde wereld. Het begint al met de plek waar we liggen, een grote containerhaven, omdat ons schip te groot is om onder de brug door te varen. Met de bus is het ongeveer veertig minuten naar het centrum. Wij gaan vandaag naar een wild- reservaat. De vorige keer, dat we in Australië waren, hebben we wel veel vogels gezien, zoals kakatoe’s, dwergpappagaaien en ibissen, die overal rondvliegen, maar geen koala’s en kangoeroes. Het weer zit niet helemaal mee, we vertrekken in de regen maar als we de plaats van bestemming bereiken, klaart het op. Het “Koala Sanctuary” is voornamelijk gesticht om het voortbestaan van de koala’s te verzekeren door middel van opvang en fokprogramma’s. Koala’s zijn hele aaibare knuffelbeertjes, die de hele dag in een boom zitten, af en toe een paar eucalyptus bladeren eten en nauwelijks bewegen, een beetje dommig. Een ieder, die kwaad wil, kan ze zo uit de boom plukken. Hier zitten ze overal in takkenbossen.
Op het uitgestrekte terrein lopen ook een groot aantal soorten kangoeroes en walibi’s. Alle in Australië voorkomende diersoorten zijn hier samen gebracht, Wombats, Dingo’s, Tasmaanse Duivels, Varanen etc. Erg Leuk om dit allemaal te zien. Tijdens een demonstratie van “sheep dogs” en het schapenscheren giet het weer, gelukkig staan we onder een afdakje. Op de terugweg gaan we langs de bezienswaardigheden van Brisbane en weer zit het weer niet mee, gelukkig zijn wij hier twee jaar geleden geweest met erg mooi weer en hebben wij niets gemist van deze prachtige stad. Opnieuw zijn wij weer enthousiast over het land, de stad en de mensen.