Puerto Montt - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Riekad - WaarBenJij.nu Puerto Montt - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Riekad - WaarBenJij.nu

Puerto Montt

09 Februari 2014 | Chili, Puerto Montt

Puerto Montt, Frutillar en Puerto Vares, Chili
Vandaag liggen we voor anker in Puerto Montt, ooit een belangrijke haven maar sinds de komst van het Panama kanaal niet meer. De belangrijkste economische activiteit is de zalm productie, na Noorwegen de tweede producent ter wereld. Puerto Montt is de hoofdstad van het merendistrict, dit gebied trekt in de zomer veel toeristen vanuit Chili voor buiten activiteiten zoals tracking, rafting, vissen en bergbeklimmen op de vele, deels nog actieve, vulkanen. Je struikelt bij wijze van spreken over de backpackers in de stad
Frutillar.
Een paar kilometer verderop ligt aan het schitterende ” lake Llanquihue” het stadje Frutillar. De sfeer in dit stadje is Duits, rond 1850 is de toenmalige Chileense overheid druk geweest met het zoeken naar emigranten die zich wilden vestigen in dit gebied. Dat werden dus Duitsers en dat is nog steeds te zien aan de huizen, “Kaffee und Kuchen” en het alom verkrijgbare bier.
Puerto Vares.
Dit stadje ook gelegen aan het meer verdrievoudigd in de zomer haar inwonersaantal vanwege het toerisme, een soort Zandvoort dus. Afgezien van het feit dat het er erg druk was in de smalle straatjes kon het stadje en zelfs het meer met zijn vieze strandjes, ons niet bekoren. Ook het weer werkt niet erg mee, ze zijn al blij dat het droog is. Hier valt meer dan 2000 mm regen per jaar, we bevinden ons op de veertigste breedte graad, vergelijkbaar met Spanje ( hier is het slechts18 graden hoog zomer).
We gaan naar Valparaiso en van daaruit naar Santiago de Chili.

• 09 Februari 2014 - 11:37

Jan En Teuneke:

Hi folks. Zagen gisteren net op BVN de herhaling van een programma van Erica Terpstra. Daar was zij ook bij die gletscher en nam daar een whisky on the rocks met het ijs van de gletscher. Wij zitten inmiddels al 2 weken in Spanje. Vandaag een regendagje maar over het algemeen goed weer. Al 5 dagen boven de 20 gr. geweest. In lf is her al 2 weken vreselijk weer: storm , regen. Baan gesloten. Rico en wil waren er. Wij zijn blij hier te zijn. Doen alles lopend en gaan veel met de bus. Nou geniet verder van jullie reis. Hartelijke groet. Jan en Teuneke

• 11 Februari 2014 - 16:44

Marijke Garretsen:

Vab harte gefeliciteerd met je verjaardag, en geef het hele schip een rondje, een hele fijne verjaardag, groetjes je zus marijke

• 11 Februari 2014 - 17:34

Ger En Wim:

ad en ariek
    Ad gefeliciteerd met je verjaardag.
    Nog even vol houden en dan zit de zware reis er op.
    gr,
    ger en wim

• 11 Februari 2014 - 19:45

Cees En Ivonne:

Hoi Ad,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Geniet nog van de verdere reis, die we met veel plezier volgen. Wij nemen er vanavond hier wel eentje op je gezondheid! (Cees wel 2, zegt hij).
    Groetjes, ook aan Arike,
    Cees en Ivonne