PUNTA ARENAS - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Riekad - WaarBenJij.nu PUNTA ARENAS - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Riekad - WaarBenJij.nu

PUNTA ARENAS

05 Februari 2014 | Chili, Punta Arenas

Punta Arenas
Ons schip is te groot om de haven van Punta Arenas binnen te lopen, we worden met tenders aan wal gebracht. Punta Arenas ligt in Chili aan de straat van Magellan en is de meest zuidelijke stad op het vasteland van Zuid-Amerika, alles hier onder zijn eilanden. We zijn hier gekomen via het Beagle kanaal en de straat van Magellan. De stad was een belangrijke haven en bunkerplaats voor de schepen, die in het verleden via Kaap Hoorn voeren. Deze functie verviel toen het Panama kanaal in 1914 werd geopend. Het standbeeld van Magellan, de grote Portugese ontdekkingsreiziger, domineert het centrale plein. Sinds kort speelt het toerisme, met name de functie als uitvalsbasis voor Antarctica, een belangrijke rol. Door de ligging aan de voet van de Andes en tussen alle fjorden is het ook hier weer “zomers”. Vandaag geen zon, wel wind en wel 7 graden.
Wij gaan vandaag met de skilift de berg op en daarna maken we te voet een tocht door het nationale park. Een prachtige (koude) tocht door een bijzonder landschap met een heel speciale vegetatie. Aan het eind van de tocht komen we in het bos ook nog lokaal wild tegen dat nauwelijks schrikt en ons verbaasd aanstaart.
Morgen en overmorgen varen we tussen en door de Chileense Fjorden, morgen op zoek naar de Amalia gletsjer en overmorgen naar één van de allergrootste gletsjers ter wereld, de Pio XI.

• 05 Februari 2014 - 22:56

Gera:

Bonjour,

Wij genieten weer van elk verslag,en ook weer prachtig en tot de verbeelding sprekend
    geschreven .

Brad is in jullie tuin op mollen jacht,maar voorlopig wint de mol ;-)

Wij gaan morgen naar Nederland we verzuipen hier .
    Groetjes Gera en ook van Bert