fort lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Riekad - WaarBenJij.nu fort lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Riekad - WaarBenJij.nu

fort lauderdale

15 Januari 2014 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Fort Lauderdale (Port Everglades)
De Kapitein heeft gelijk gekregen, de storm ging liggen op 8 januari en sindsdien is het mooi weer. De korte broeken en de zwemkleding zijn uit de kast. Geen geklaag meer . We zijn inmiddels redelijk op orde. Zonnetje op het balkon en we hebben een plekje, waar we ons pre-dinner drankje kunnen drinken. De kleding voorschriften op dit schip zijn streng en worden gehandhaafd, na zessen in kostuum of combinatie en twee à drie keer per week gala. Na zes uur is er maar één plekje, waar je nog niet in vol ornaat hoeft te zijn om een drankje te drinken, de Wintertuin. Alle andere bars en restaurants zijn verboden terrein zonder colbert.
Vroeg in de morgen van 12 januari lopen we Port Everglades, de haven van Fort Lauderdale binnen. Na 10 dagen op zee hebben we weer vaste grond onder de voeten. Port Everglades is de belangrijkste transfer haven voor cruise schepen in Verenigde Staten, talloze cruises starten vanaf deze haven. Er zijn dagen dat er wel 15 cruiseschepen binnen liggen, vandaag maar 7, waaronder de Allure of the Seas , één van de allergrootste cruise schepen ter wereld. Met dit soort aantallen zou je dus denken dat ze hier wel wat gewend zijn wat betreft afhandeling van passagiers. De Amerikaanse autoriteiten hebben het op een of andere manier op ons schip gemunt, wij hebben twee uur in de rij voor de immigratie dienst gestaan, we zijn inmiddels wel wat gewend, maar dit hebben nog nooit meegemaakt.
Eindelijk buiten de terminal gaan we op weg naar Fort Lauderdale, een toeristische bestemming, ook voor de Amerikanen . Fort Lauderdale wordt ook wel het Venetie van Amerika genoemd, de stad is een wir- war van kanalen, kreken en slootjes. Dus… na tien dagen op zee besluiten we de stad te verkennen op een……boot, weer varen dus. Volgens ons heeft dit gedeelte van Amerika niets te lijden gehad van de crisis, Wassenaar heeft mooie huizen, Marbella ook, in de haven van Puerto Banus en Cannes liggen mooie jachten, maar dat is allemaal kleingeld vergeleken met wat hier ligt en staat . Je kijkt je ogen uit, het ene huis is mooier en groter dan het andere en hetzelfde geldt voor de jachten, onder de 25 meter zijn ze er niet. We zien ook het enorme ,werkelijk schitterend jacht van Steven Spielberg, de Seven Seas. Het jacht heeft 44 bemanningsleden nodig en biedt slechts plaats voor twaalf gasten. Het is te charteren, slechts 1.5 miljoen per week (exclusief catering en brandstof). Aan de andere kant van de kanalen en kreken ligt het kilometers lange zandstrand. Wij zijn er op een zondag en het is 26 graden , de stranden zijn goed bevolkt en alle terrassen zitten vol, erg gezellig.
Terug naar het schip en we gaan op weg naar Barbados waar we op 16 januari hopen aan te komen, we melden ons dan weer.

• 15 Januari 2014 - 09:36

Bert En Gera :

Bonjour,

Wij reizen weer met jullie mee ,en lezen jullie reisverslagen met plezier.

Zoals je ziet zijn wij in France jullie huis staat er nog prima bij,het is hier al een beetje
    voorjaar .

Veel plezier en geniet er van,wij kijken uit naar het volgende verslag.

Groetjes Bert en Gera

• 15 Januari 2014 - 10:25

Everdien:

alleen even gauw deze mailwissel doorgeven. Veel plezier verder.

everdien

• 17 Januari 2014 - 18:57

Teuneke Brouwer:

Goed te horen, dat jullie het slechte weer achter je hebt gelaten. Geen fijn begin van de vakantie, maar ach jullie hebben nog een paar maandjes te gaan. Hier is het nog steeds geen winter. Vandaag voor het eerst sinds maanden 9 holes gegolfd. Gaat beter met mijn hielspoor. Zijn benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Geniet van het lekkere weer. Groetjes, Jan en Teuneke